top of page

תקרה מתוחה – עיצוב שעושה הבדל

עודכן: 26 בספט׳ 2023

עולם האדריכלות ועיצוב הפנים משתנה כל הזמן. הטכנולוגיות מתקדמות, החומרים משתכללים ורעיונות צצים תדיר ועולים על כל דמיון. היום לא מספיק רק לתכנן בית ולעצב אותו באופן סטנדרטי. הלקוחות שלכם מחפשים חידושים, רוצים שהבית שלהם יהיה הכי יפה, הכי מיוחד והכי מקורי, ובכדי לענות על דרישותיהם, אתם חייבים להיות עם האצבע על הדופק ולדעת מה קורה בדיוק בשוק העיצוב, להיות מודעים לטרנדים ולדעת איך לשלב וליישם אותם בתכנון הבתים שלכם.

אחד הטרנדים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא התקרות המתוחות. למרבה השמחה והמזל, לא מדובר רק בטרנד עיצובי יקר, אלא ממש בפתרון טכנולוגי במחירים נוחים, שיכול לעשות פלאים ולשדרג כל חלל שבו מתקינים אותו.




מהי תקרה מתוחה ומה אפשר לעשות איתה

תקרה מתוחה היא תקרה מונמכת העשויה ויניל (PVC) או בד בגודל הנדרש המותקנת 2-5 ס"מ מתחת לתקרה הקונסטרוקטיבית של המבנה. אם מדובר בתקרה גדולה, היא מורכבת ממספר יריעות המולחמות זו לזו המתוחות לאורכו ולרוחבו של החלל.

השימוש בתקרה מתוחה הוא בראש ובראשונה כמובן עיצובי ואין ביכולתה או בכוונתה להחליף את תקרת האבן של המבנה. היא החלה כפתרון פופולרי במקומות בילוי כמו מסעדות, תיאטראות, ברים ואולמות אירועים, אולם השימוש בה התרחב וכיום היא חדרה גם לשוק הפרטי, למשרדים ולבתים פרטיים.

תקרות נמתחות מגיעות בשלל אפשרויות עיצוב. הבחירה שלכם מתחילה בסוג הגימור – האם גימור גבס, צבע או זכוכית, ולאחריה תוכלו להחליט בין צבעים שקטים שמעניקים לחלל מראה קלאסי, או צבעים מבריקים שמקפיצים אותו והופכים אותו לצעיר ועכשווי. תוכלו להתקין תקרה מבריקה שתיראה כמו זכוכית תלויה, תשקף את החלל ותשווה לחדר מראה מרווח או כזו עם הדפס של תמונה ייחודית, בהתאם לרצון בעלי הבית או העסק.

אך מעבר לבחירת החומר והצבע, השדרוג עצמו נעוץ באינספור שילובים ורעיונות. תוכלו להתקין בתוך התקרה, מתחתיה או מעליה, גופי תאורה ובכך להביא את החלל לתוצאות מעוררות השתאות. תוכלו גם לבחור את צורת התקרה והנפח שהיא יוצרת בחלל, בין אם תקרת גלים, תקרה עגולה, משולשת, עם קווים חדים או זורמים, כל מה שמתאים לסגנון של הבית או העסק וכמובן לדמיון שלכם ושל הלקוחות שלכם.



היתרונות בתקרה מתוחה

בשל העובדה שתקרה מתוחה עשויה חומרים גמישים, קלי משקל שנוח לעבוד איתם, ניתן לייצר בעזרתה כל אפקט שאתם חושבים עליו, החל משילוב של גופי תאורה מעניינים או הדפסים מגוונים שתואמים לאופי הבית, וכלה במשחקי אור וצבע.

אולם, מעבר לאסתטיקה ולגימיק העיצובי, לתקרות מתוחות יש יתרונות נוספים:

היתרון החשוב ביותר וגם הפרקטי ביותר הוא נושא התחזוקה. תקרה מתוחה תיראה בדיוק כפי שהותקנה גם שנים לאחר מכן. לא ייראו בה קילופי צבע או עיוותים. היא גם לא צוברת לכלוך, דבר מאוד מהותי כשמדובר באלמנט בגובה.

תקרה מתוחה יכולה לשמש גם להסתרת פגמים או אלמנטים שונים למיניהם כגון כבלים, מערכות תקשורת, צנרת מיזוג וכד'.

ההתקנה שלה פשוטה ונוחה, גם מבחינת הזמן, כיוון שמדובר בחומרים נוחים מאוד לעבודה, וגם כיוון שבהתקנה של תקרה כזו, בניגוד להנמכת תקרה מגבס, אין צורך בהכנה מוקדמת כמו כיסוי של הרהיטים או הוצאה שלהם מהחדר. הם לא מתלכלכים, לא נשאר בחלל אבק או לכלוך וניתן לחזור לפעילות בה עסקתם לפני כן.

תקרה מתוחה עמידה במים עד 100 ליטר למ"ר אחד, אינה פולטת חומרים רעילים לסביבה ולבריאות, וגם עמידה בפני חום ועומדת בכל דרישות המשרד להגנת הסביבה, הרשות לכבאות ותקנים בינלאומיים בנושא בטיחות אש.

תקרה מתוחה משפרת את האיכות האקוסטית בשל הוספה של שכבת בידוד בעלת יכולת לספוג רעשים, דבר שמוסיף ללא ספק לאיכות החיים במבנה. יש לציין שאם באמת מבקשים למנוע כליל חדירת רעשים לתוך החלל, יש להוסיף שכבת בידוד אקוסטית ייעודית.

תקרה מתוחה אמורה לשמש את בעלי הבית או העסק בין 5-15 שנה ולעיתים גם יותר, ובחירה בה מהווה חיסכון כספי עצום, הן בשל התחזוקה המינימלית שלה והן בשל העובדה שאין צורך לסייד ולתקן בה נזקים.

אנו בחברת SKY VIEW עוסקים בהתקנה של תקרות מתוחות ומספקים שירות החל משלב הייעוץ, התכנון וההדמיה ועד שלב יצור וביצוע. חברתנו מבטיחה להעניק לכם, בעלי המקצוע והלקוחות הפרטיים כאחד, מענה אמין ומהיר במחירים הוגנים. באתר שלנו תוכלו להתרשם מגלריית העבודות שעשינו בכל רחבי הארץ. אנו מציעים לכם להתקדם ולשדרג את מראה העסק או הבית שלכם במינימום עבודה. נשמח לשמוע מכם ולעזור לכם.


להזמנות 052-808-2988



באדיבות אתר טוב תודה




606 צפיות0 תגובות
bottom of page